Stanie się coś złego

 

Książka trafiła do mnie w związku z premierą drugiego tomu. Po okładce i obrazku na nim spodziewałam się, że będzie się dużo działo i nie myliłam się. Ponoć to jest debiut Jakuba Bączykowskiego - no to jestem pod wrażeniem! 

Poznajemy Pawła, partnera i ich dwa psy. Mają swój dom, partner ma dobrą pracę, a Paweł... Paweł ma zlecenie, którego się podjął i pisze przewodnik. I od tego mniej więcej też się wszystko zaczyna...

Książka wciąga od pierwszych stron i miałam momenty, że zamiast iść spać to czytałam kolejny rozdział. To nic, że byłam niewyspana, a w pracy zastanawiałam się co dalej z Pawłem! Dawno mnie tak postać z książki obyczajowej zabarwionej kryminałem nie zaintrygowała.

Książka nie jest łatwa, porusza ciężkie tematy związane ze związkiem, nałogiem, stanami lękowymi, różnymi odczuciami, z których niekoniecznie jesteśmy dumni. Ciężko mi powiedzieć jak w lekturze odnajdzie się czytelnik, który sam mierzy się z podobnymi przeciwnościami. Myślę, że jest tak jak pisze autor na swoim profilu na FB - każdy z nas znajdzie w sobie trochę Pawła. Każdy z nas się z czymś mierzy. Nie istnieją ludzie idealni. Bo każdego coś denerwuje, coś odrzuca, coś przyciąga, intryguje...

Wstawki z przeszłości skutecznie budują napięcie w trakcie lektury - do czego to wszystko prowadzi?! Przez to bardzo ciężko odłożyć książkę... 

Podoba mi się też, że autor pokazuje jaką rolę odgrywają w naszym życiu czworonogi. Dwa pieski są tutaj ważnym elementem wydarzeń. Do tego domek w górach, klimat jesieni, świątecznych ozdób... Spotkanie po latach... Czy może stać się coś złego?

Nie mogę Wam więcej zdradzić, bo zepsuję Wam przyjemność z lektury. Nie bawmy się w spoilery. Książka jest warta przeczytania, porusza naprawdę wiele strun w czytelniku. Byłam z głównym bohaterem cały czas - to on opowiada nam z resztą całą historię. I kibicuję mu nadal, choć przyznam, że autor sporo na jego barki "nawypisywał"...

Naprawdę dobry debiut. Mam wrażenie, że Wydawnictwo Mięta ma talent do znajdowania perełek w polskich autorach. Bo naprawdę w dzisiejszych czasach ciężko znaleźć tak dobrze napisana książkę obyczajowo-kryminalną w natłoku tak wielu premier i nazwisk i pomysłów... Pan Bączykowski jest niewątpliwie autorem, na którego książki poświęcony czas nie jest straconym. A wręcz przeciwnie. Książka skłoniła mnie do refleksji nad swoimi bolączkami...

Bardzo ciekawa jestem drugiego tomu! A kto nie zna Pawła i jego historii koniecznie niech sięgnie po pierwszy tom. 

Polecam - na pewno was zaskoczy!

3 komentarze:

  1. Wpis pełen napięcia i niepewności, naprawdę trzymający w napięciu. Mam nadzieję, że dalsze wydarzenia nie okażą się tak dramatyczne, jak sugerujesz.
    https://vodwizja.pl/filmy/charlie-i-fabryka-czekolady/

    OdpowiedzUsuń
  2. "Stanie się coś złego" to intrygujący tytuł, który od razu przyciąga uwagę. Twój wpis świetnie oddaje napięcie i tajemnicę, które towarzyszą tej historii. Z niecierpliwością czekam na więcej wpisów, które wciągną mnie w równie niepokojące opowieści.
    https://vodfix.pl/filmy/bez-litosci-3-ostatni-rozdzial/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zaczęłam od drugiego tomu... Muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń