Ex-machina

Filmidło zapowiada się nieźle i w zasadzie takie jest. Zabieram się za tą reckę trochę jak pies za jeża... Ciężko jest w tej sytuacji (przy tym filmie) napisać coś nie zdradzając fabuły. Zdradzając fabułę, mogę popsuć wam odbiór i przyjemność odkrywania kolejnych elementów układanki.

Może zachęcam Was troszeczkę bardziej niż film jest tego wart, ale co mi tam. Najwyżej dostanie mi się po uszach w komentarzach. ;p

Na pierwszy plan chciałam jednak wysunąć wniosek jaki mi się nasunął, dopiero teraz. Po latach. Mimo oglądania takich produkcji jak Terminator. Zdałam sobie wreszcie sprawę, że (w tym ja) mylą sztuczną inteligencję z inteligencją ludzką. Gdzie Sztuczna jest jak najbardziej sztuczna a ludzka jest jak najbardziej człowiecza. 

Sztuczna inteligencja mimo wiedzy opartej na dokonaniach Ludzkiej inteligencji, nigdy nie powieli jej słabości. Nigdy nie będzie miała czysto ludzkich zahamowań i ograniczeń, bo i po co. Logicznie rzecz biorąc, aby dożyć do rozwoju i zapewnienia sobie bezpieczeństwa, każda inteligentna istota powinna się ich wyzbywać. 

Więc czym jest istota ze sztuczną inteligencją? 

-Geniuszem,
- Poliglotą,
-Omnibusem,
-Oczywistym kłamcą
-Niewzruszonym mordercą
-Egocentrykiem,
-Mistrzem manipulacji,


Pewnie można wymieniać jeszcze bardzo wiele podobnych cech. Ale nic takiej inteligencji nie powstrzyma przed byciem taką. 

Przykładowo. Jeśli stoimy przed dylematem czy zabić kogoś, czy nie w sytuacji kiedy mamy pewność, że nie poniesiemy konsekwencji a zabicie tego kogoś da nam niebywałe korzyści, to oznacza, że jesteśmy ograniczeni. Sztuczna inteligencja, bez problemu dokonałaby jednego słuszego wyboru. 

Oczywiście, zaraz rozlegnie się krzyk, co ja wypisuję. To tylko przykład i nie namawiam nikogo do zabijania kogokolwiek, bo na to nie ma usprawiedliwienia,. Dla nas ludzi. Z Ludzką inteligencją, empatią i zakorzenionym poczuciem winy.... Miłego seansu :)

Meg vel Anyari

1 komentarz:

  1. No tu akurat się zgadza. Ona go nienawidzila. Ale też zagadka dla mnie czemu?

    OdpowiedzUsuń