Deszcz słodyczy

Film wypatrzyłam na iPlex (można obejrzeć w jakości hd), a wcześniej czytałam o nim na homikach. Tak więc mogę powiedzieć szczerze, że główną zachętą było to, iż film tęczowy, branżowy... W drugiej kolejności to, że z opis mówi iż "na faktach". A w trzeciej kolejności zaciekawiła mnie sama produkcja i to, że film zapowiadał się dość nietypowo...

Po kolei przez cały film poznajemy cztery historie, które ponoć są oparte na prawdziwych życiowych doświadczeniach czterech przyjaciółek reżyserki. Lecz zanim przejdę do tych historii muszę wspomnieć o tym, że film jest nietypowo nakręcony... Podzielony na cztery części, ale nie tylko za sprawą czterech wątków.

Przenosimy się do Tajpej w Tajwanie i poznajemy cztery miłości. Każda historia jest ukazana nieco inaczej... Jedne bardziej symbolicznie, inne nieco humorystycznie... Liryczne przedstawienie miłości najbardziej podobało mi się w trzeciej historii. Nie wiem czemu, ale jakoś do mnie najbardziej przemówiła ta część... Co nie umniejsza oczywiście wartości pozostałych.

Reżyserka na szczęście nie skupiła się na dramatyzmie tak w stu procentach. W części, o U można się nieźle pośmiać... W innych uśmiechnąć choć leciutko... Niektóre sceny doskonale oddają symbolikę tego, co chce nam przekazać twórczyni. Szczególnie mocno można to odczuć w ostatniej historii. Z opisu dowiaduję się, że tyczy się ona skomplikowanego związku piosenkarki... Może dla Tajwańczyków jest to jakaś reklama albo zachęta, dla mnie kompletnie nie.

Aby przejść do obejrzenia filmu
w serwisie iPlex kliknij w
powyższe zdjęcie. :)
Film jest dość długi, ale też i oglądać trzeba uważnie, aby wychwycić przekaz. Każdy gest czy spojrzenie ma znaczenie. Nie wszystko jest powiedziane wprost... Nie wszystko widać na pierwszy rzut oka. Niemniej jak dla mnie doskonały film do spędzenia zimowego wieczoru pod kocykiem z kubkiem w ręce. Nie tylko dla osób "tęczowych", bowiem homoseksualność bohaterek schodzi jakby na drugi plan... Najważniejszym tematem tutaj jest miłość.

Niektórzy ludzie są razem szczęśliwi. Inni są bardziej szczęśliwi kiedy nie są razem. Niektórzy są nieszczęśliwi ponieważ nie mogą być razem. A jeszcze inni nigdy nie będą szczęśliwi, razem czy osobno...

Polecam! :)

Drevni Kocur

1 komentarz: