Życie przed życiem

Tego typu filmu, a dokładniej z animacją tego, jak rozwija się dziecko w łonie Kobiety szukałam od samego początku ciąży... Pamiętałam, że kiedyś coś widziałam na National Geographic. No, ale nic... Link do filmu podrzuciła mi Siostra. Nie jest co prawda to ten sam, co z NG, ale...

Od samego początku filmu omawiane są relacje dwojga ludzi... Że się kochają etc. Mnie jednak zainteresowało co innego. Najbardziej animacja graficzna tego jak powstaje komórka, jak wygląda w ogóle w środku macica i jakie są pierwsze dni komórki, z której powstaje życie.

Następnie genialnie, jak dla mnie, graficznie ukazane zmiany oraz to jak się rozwija Maleństwo. Przy czym nie ukrywam, że te wywody przyszłych rodziców zwyczajnie mnie nudziły i nie interesowały. I jak dla mnie mogliby to całkiem wyciąć. Podobnie jakoś nie podchodziły mi zbytnio teksty przyszłej mamy... Kwestia gustu widać. Dla mnie to jest zbyt intymne i osobiste, aby tak publicznie mówić, co swojemu Dziecku przekazuję w tak szczególnym okresie...

Film obejrzeć można tutaj:
http://vod.onet.pl/zycie-przed-zyciem,5782,film.html
Animacje dość realistyczne, a momentami nieco przerażające. Szczególnie początkowy okres, kiedy Dziecko jeszcze nie przypomina ludzkiego. Niemniej jednak jest to bardzo ciekawie ukazane... Dzięki animacji można dowiedzieć się, jakie ruchy wykonuje Dziecko w okresie kiedy Kobieta jeszcze ich nie odczuwa.

Poza tym trochę informacji o ciąży, czyli kiedy można rozpoznać płeć dziecka... Podejście do seksu w czasie ciąży oraz dość cenne informacje o tym jak dbać o Kobietę w ciąży. Czyli, że nie powinna odczuwać jakby się coś między nią a partnerem zmieniło etc. Objawy z jakimi przyjdzie się jej zmierzyć. Wg mnie bardziej przydatne niż ckliwe wypowiedzi przyszłych rodziców.

Poza tym dowiemy się też troszkę technicznych informacji. Czyli jak powstaje łożysko, jaka jest jego funkcja, jak wchłaniają się składniki pokarmu i jak są przekazywane Dziecku. Dziedziczenie od samego połączenia się dwóch komórek. Jak wygląda poród od tej drugiej strony... Większość w zadowalającej jakości animacji graficznej. Grunt to się nie przerazić... ;)

Polecam przyszłym Mamom i nie tylko.

Drevni Kocur

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz