Twórca

 

A więc “Twórca”. Film utrzymany w starej konwencji superprodukcji z lat

1990-2010. “JA Robot” czy nawet “Terminator 2” zawierają się w podobnej stylistyce.

Powiem tak, jestem zadowolona, że obejrzałam ten film. Dwie godzinyu płynęły w mgnieniu oka. Film trzymający w napięciu, pełen nagłych i niespodziewanych zwrotów akcji, okraszony do tego bardzo dobrymi efektami specjalnymi. Choć miałam wrażenie, że momentami zbyt ciemny. (HDR?)

Ale czy ten film był nowatorski, czy wniósł coś do mojego życia, czy skłonił do refleksji?

Zdecydowanie nie.

W obecnych czasach, przy tak szybkim, że wręcz niewyobrażalnym tempie rozwoju AI, ludzkości nasuwają się zgoła inne problemy. Bardziej realne i niebezpieczne. Wręcz trzeba zaznaczyć, że rozwój AI nie idzie w kierunku wskazanym przez twórców filmu.

Z resztą, tak naprawdę fabuła mogła być osadzona w zupełnie innych realiach i niewiele by to zmieniło.

W latach 90 film byłby uznany za wizjonerski ale niestety ukazał się dopiero w 2024 i nie robi już najmniejszego wrażenia pod kątem spojrzenia na AI jak i przedstawienia AI jako takiego.

Czy polecam “Twórcę”? Jak najbardziej to nadal dobre kino akcji. Nie oczekujcie jednak intelektualnych fajerwerków i realnych problemów technologiczno moralnych.

Motylek Magda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz